Archiefbewerkingsplan – business case opstellen

Klantvraag

Reorganisaties, fusies, (gemeentelijke) herindelingen en ook de implementatie van bijvoorbeeld een zaaksysteem, zorgt er vaak voor dat er achterstanden ontstaan op het gebied van archivering. Bovendien betekent het vaak dat oude archieven moeten worden afgesloten en nieuwe archieven vereisen een nieuwe inrichting. Als u dit niet regelt, voldoet u onder andere niet meer aan de geldende wet- en regelgeving, uw organisatie is niet meer compliant. Het is daarom belangrijk om een gedegen archiefbewerkingsplan, een business case, op  te stellen.

Onze aanpak

Archiefbewerkingsplannen opstellen kan Doxis als geen ander! We zijn experts op het gebied van archiefbewerking en autoriteit op dit gebied binnen de overheid. In het archiefbewerkingsplan (ABP) beschrijven wij concreet:

  • de aard van de werkzaamheden die verricht moeten worden
  • de bijbehorende planning
  • benodigde middelen
  • doorlooptijd

Uw resultaat

  • U heeft duidelijk in beeld wat de aard van de werkzaamheden zijn die moeten worden verricht, met bijbehorende planning, middelen en doorlooptijd.
  • De business case, het archiefbewerkingsplan, zorgt ervoor dat u de juiste keuzes maakt voor de aanpak van uw archiefwerkzaamheden.
  • Het archiefbewerkingsplan biedt u een duidelijk kader op het gebied van Europese- , landelijke-,  en lokale wet- en regelgeving.

Nieuwsbrief

Fear of missing out? Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Mis niets op het gebied van digitaal werken, trends in informatiemanagement, effectief werken én de actualiteit binnen de publieke sector. Schrijf je daarom snel in voor de gratis nieuwsbrief van Doxis Informatiemanagers.