Office 365/ SharePoint

Hoe zorg ik voor een optimale inrichting en gebruik van Office 365 en SharePoint Online? En hoe doe ik dit ook nog eens volgens de geldende wet- en regelgeving?

Office 365 en SharePoint Online zijn uitgegroeid tot dé online tools voor projectmatig (samen)werken. Zomaar invoeren in de organisatie is echter vragen om problemen. Dit vraagt om een zorgvuldige en gedragen visie, strak projectmanagement en de juiste begeleiding en training van je mensen.

Ook kennis van zaken op het gebied van informatiemanagement, informatiebeheersvraagstukken, governance en inrichting van je andere systemen zijn essentieel. Doxis heeft hiervoor een succesvolle aanpak ontwikkeld en bij diverse (overheids)organisatie succesvol Office 365/ SharePoint Online geïmplementeerd.

Aanpak

Zonder visie geen goede inrichting. Je hebt een visie op informatiebeheer én een visie op metadatering en classificatie nodig om Office 365 correct in te kunnen richten.

We kijken naar:

  • De organisatie van informatiebeheer en sturing (9-vlaksmodel)
  • De werkwijze van de vakman binnen de organisatie: welke applicatie gebruikt hij voor welk proces?
  • Het systeem (Office 365) en de informatiearchitectuur
  • Borgen van governance

Resultaat implementatie SharePoint/ Office 365

  • Office 365/ SharePoint Online en de bijbehorende inrichting, werkwijzen en beheer functioneren efficiënt in de bredere context van je informatie- en systeemarchitectuur;
  • volgens de geldende wet- en regelgeving;
  • en je vakmensen kunnen prettig digitaal samenwerken.

Nieuwsbrief

Fear of missing out? Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Mis niets op het gebied van digitaal werken, trends in informatiemanagement, effectief werken én de actualiteit binnen de publieke sector. Schrijf je daarom snel in voor de gratis nieuwsbrief van Doxis Informatiemanagers.