“Al ruim 100 jaar helpen wij organisaties om optimaal gebruik te maken van bedrijfsinformatie.”

Max Beekhuis Directeur Doxis

Wie we zijn

Doxis is een landelijk opererende, dienstverlenende netwerkorganisatie. Onze 100 professionals -HBO/WO-  zijn gespecialiseerd in het structureren en ordenen van informatie. Al ruim 100 jaar helpen wij vakmensen en organisaties om optimaal gebruik te maken van bedrijfsinformatie die is opgeslagen in hun werkprocessen. Dit doen wij door verbeteringen aan te brengen in de werkprocessen waar belangrijke informatie een rol in speelt. 

Wat we doen

We leveren slimme oplossingen en diensten door informatiemanagement integraal vorm te geven vanuit onze vier invalshoeken:

  • Doelen en beleid
  • Processen en sturing
  • Systemen en informatie
  • Leiderschap en gedrag

Waarom we het doen

We ontgrenzen mensen en organisaties door excellent informatiemanagement. Hierbij staan we voor beschikbare, authentieke, integere en bruikbare informatie. Alleen door met elkaar informatie te delen komen we als mens en samenleving tot volle bloei.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Doxis wil ook een bijdrage leveren aan onze samenleving.  We investeren in onze mensen, we gaan serieus om met het milieu, zo reist onder meer het grootste deel van onze medewerkers met het OV, scheiden we afval en werken we zoveel mogelijk papierloos. Ook doneren we jaarlijks aan goede doelen zoals Stichting Hulphond en Stichting Opkikker. 

Medewerkers bij Doxis

Onze inspiratiebronnen

Mensen gaan voor processen

When digital becomes human.

Bron: Steven van Belleghem

Vakmanschap door informatie 

In een digitale wereld is eerder sprake van despecialisatie dan van verdere arbeidsverdeling. Het verzamelen en waarderen van informatie is het nieuwe werken.

Bron: Doxis, 200 informatieprojecten per jaar

Kennis is informatie

"Er zijn twee soorten van kennis. We kennen een zaak, of we weten waar we de informatie kunnen vinden."

Bron: Samuel Johnson, 1709-1784, Engelse schrijver.

Informatiemanagement vraagt leiderschap

Een essentieel principe van Total Quality ontsnapt aan de aandacht van veel managers: je kunt niet voortdurend wederzijds afhankelijke systemen en processen verbeteren totdat je gaat werken aan het perfectioneren van wederzijds afhankelijke, interpersoonlijke relaties.

Bron: Stephen Covey

De burger heeft recht op betrouwbare, toegankelijke en duurzame informatie

"In een digitaal tijdperk gooit het bestuur dat zijn burgers vertrouwt de luiken open en niet dicht."

"Om in een democratische samenleving vrijheid van meningsuiting en democratische kiesrechten goed uit te kunnen oefenen, is toegang nodig tot de informatie van de overheid. Ook het Europese Hof voor de Rechten van de Mens ziet de toegankelijkheid van publieke informatie steeds meer in het verlengde daarvan." 

Bron: Mariko Peters in Info Management, najaar 2012.

Vacatures Doxis

ABR

De ABR is een uniek serviceabonnement van Doxis. Een groot deel van alle Nederlandse gemeenten maakt hier gebruik van. Het abonnement biedt regionale bijeenkomsten, een Seminar, sparsessies met deskundigen, vier keer per jaar een magazine en nog veel meer! De actualiteit van de digitale overheid en kennisuitwisseling met vakgenoten staat hierbij centraal. Sluit u ook aan bij deze actieve ABR community!