Met een kwaliteitssysteem weet je wat je te doen staat.
De organisatiecontext binnen de overheid is niet eenvoudig. De publieke rol die de overheid heeft stelt immers allerlei eisen, ook aan de informatiehuishouding. Een kwaliteitssysteem is dé plek om vast te leggen waar aan voldaan moet worden. Door regelmatig te meten in welke mate volgens de eisen wordt gewerkt, krijgt een organisatie input voor een verbeterplan. Continue verbetering op gang brengen én houden is natuurlijk waar je naartoe wil. Wij kennen de kaders, richtlijnen en normen en ondersteunen graag bij het opzetten en implementeren van een kwaliteitssysteem.
Een geïmplementeerd kwaliteitssysteem levert het volgende op:
✓ Wet- en regelgeving en kaders worden praktisch gemaakt.
✓ De organisatie is aantoonbaar aan het verbeteren.
✓ Management weet waarop moet worden gestuurd.
✓ Informatiedisciplines werken aan hetzelfde doel.
✓ Een zeer tevreden archiefinspecteur
Wij dweilen graag met de kraan dicht.
De verbetering van het informatiebeheer staat al jarenlang op de agenda. Soms is het nodig om ad hoc verbeteringen aan te brengen. Beter is het om structureel te werken aan verbetering. Dat leidt tot een duurzamer resultaat, lagere kosten en meer tevredenheid. Onze ervaring is dat het implementeren van een kwaliteitssysteem helpt om grip te krijgen op de informatiehuishouding. We kennen de wet- en regelgeving, kaders en normen en hebben op basis daarvan een eigen kwaliteitsmodel ontwikkeld. Daarmee kunnen we efficiënt en effectief een kwaliteitssysteem implementeren en hoeft niemand het wiel opnieuw uit te vinden.


