Werken bij Doxis

Wij zijn Doxis. Al ruim 110 jaar houden wij ons bezig met het verbeteren en transparanter maken van de informatiehuishouding binnen de Rijksoverheid. Dat doen we met ruim 80 Doxianen bij klanten op locatie of werkend vanuit huis of een van onze drie kantoren. Kom jij binnenkort ons gezellige team versterken? Bekijk al onze vacatures!

De Doxis-cultuur is er één waar we trots op zijn. Wij vinden het belangrijk dat iedereen zich gewaardeerd voelt en op de hoogte is van ontwikkelingen binnen Doxis. Fouten mag je maken en successen vieren we. We zijn ondernemend, proactief en gaan informeel met elkaar om. We hebben plezier met elkaar en in het werk. We geloven in diversiteit en inclusiviteit. We zijn toegankelijk, willen kennisdelen, elkaar helpen en we geven het aan als iets niet lukt.

We zijn een team van professionals onder leiding van een tweekoppige directie. Omdat er weinig hiërarchie in het bedrijf aanwezig is, ben je vrij om met ideeën te komen die goed zijn voor jouw eigen werkleven of voor Doxis. Dat maakt werken bij Doxis leuk, maar ook bijzonder. Wil je meer weten over onze Doxis cultuur, lees dan onze artikelen hieronder eens!

Werken in een platte organisatie

Werken bij Doxis.

Werken in een platte organisatie. Hoe werkt dat eigenlijk. Directie.

We werken op basis van vertrouwen en professionaliteit. En belangrijk: we proberen niet te snel te oordelen. Doxis kiest voor een platte organisatiestructuur met slechts één managementlaag. De tweekoppige directie Michiel en Titia leggen uit hoe dit precies werkt. 

Werken in een platte organisatie. Silke Eyt.

Doxis kent een platte organisatiestructuur. Er zijn geen drempels, geen vraag is teveel en geen opmerking overbodig. Hoe is het als Doxiaan om te werken binnen een platte organisatiestructuur? Silke Eyt deelt zijn ervaringen.

Onze arbeidsvoorwaarden

Wij geloven dat tevreden en gemotiveerde medewerkers de kern vormen van ons succes. Daarom hebben we er alles aan gedaan om een werkomgeving te creëren waarin jij kunt gedijen en excelleren.

Beter en leuker. Want als gewone organisatie kom je er niet meer.

Hoogopgeleide professionals verwachten veel van een werkgever. En terecht, vindt Doxis-directeur Michiel Rijneke. Zijn doel? Van Doxis het tofste, leukste, mooiste en beste bedrijf om te werken maken. Hoe? Van vernieuwde arbeidsvoorwaarden tot heringerichte kantoren en alles ertussenin.
Lees meer

De dag van…

Wie zijn de Doxianen? Hoe ziet hun dag eruit? Wat drijft hen? Hoe onderhouden zij het contact met collega’s en voelen zij zich verbonden met Doxis? Wat houden de werkzaamheden in? En hoe laden zij zich op na een drukke werkdag? Dit is de dag van…

Werken bij Doxis.

Noortje Molenaar

Afwisseling is belangrijk voor informatieconsultant Noortje Molenaar. In projecten, werkplekken, uitdagingen… En bij Doxis kan ze haar hart ophalen. Ze heeft zelfs twee rollen binnen ons bedrijf.

Linda Wijnberger

Linda werkt als adviseur informatiebeheer voor de Friese gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel en gemeente Enschede en is lid van de Doxis Ondernemingsraad (OR). 

Tjalling Marres

Tjalling adviseert de rechtbank in Den Haag over het beheer van de personeelsdossiers van de rechters. Voor ISD BOL stelt hij een archiefverordening en besluit informatiebeheer op.

Kathleen van Dijk

Kathleen van Dijk

​Kathleen werkt als consultant voor Doxis. “Hier krijg ik de vrijheid om mijn eigen tijd in te delen en mezelf te ontwikkelen. Zelf de beste aanpak uitvogelen, dat werkt voor mij het fijnste.”

Over Doxis

Werken bij Doxis.

Waarom zou je kiezen voor de consultancy of detachering?

Jan Huiskes werkt als interim senior adviseur voor Doxis. Ook voordat hij in 2020 bij Doxis kwam werken werkte hij als gedetacheerde bij veel verschillende opdrachtgevers en daarmee bij veel verschillende organisaties. Waarom kiest hij voor detachering? Jan legt het uit.

Doxis zet in op kennismanagement! De Doxis kennisstructuur.

Hoe spreken we met klanten over de diensten die Doxis kan leveren? Hoe organiseren we onze interne kennisontwikkeling? En hoe zorgen we voor helderheid in onze communicatie? Het zijn een paar van de vragen die de nieuwe Doxis directie zichzelf en de Doxis collega’s stelde.

Historisch Doxis

Doxis heeft een rijke historie. De basis van Doxis werd meer dan 110 jaar geleden gelegd door archiefpionier Johannes Zaalberg. Deze Zaanse gemeentesecretaris creëerde een nieuw ordeningsstelsel voor het gemeentearchief en introduceerde het baanbrekende principe van het zaakgewijze documentbeheer.

Op de hoogte blijven van nieuwe vacatures?

Schrijf je in voor de job-alert

“Doxis maakt voor mij het verschil doordat ik de ruimte krijg om mijzelf en mijn professionaliteit te ontwikkelen”.

Thijs van den Boom, senior adviseur bij Doxis

Lees ook

Benieuwd naar onze organisatie en onze mensen? Lees dan deze artikelen eens!

Hoe de nieuwe directie het eerste half jaar heeft beleefd

Het is 2 maart 2020 als Doxis samenkomt om Michiel Rijneke te ontmoeten als nieuwe directeur en eigenaar. Samen met Titia Beuker zullen zij de directie vormen. Hoe is het eerste half jaar vergaan?

Dweilen werkt beter met de kraan dicht, dat geldt ook voor overheidsformatie

Informatie wordt opgeruimd en geordend, maar gelijktijdig blijft er ongeordende informatie bij komen en zijn er onvoldoende structurele oplossingen. Dat moet anders vindt Doxis directeur Michiel Rijneke.

Werken vanuit het buitenland. Pleun deed het.

Doxiaan Pleun heeft met enthousiasme gebruik gemaakt van de mogelijkheid in het buitenland te werken. Hoe zij dit heeft ervaren lees je hier.

Volg ons!

Kom meer over ons en onze cultuur te weten op LinkedIn en Instagram
Volg ons op LinkedIn

Neem contact met ons op